Boom planten! - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van Cees, Karel, Marcel & Wouter Bangla Boys - WaarBenJij.nu Boom planten! - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van Cees, Karel, Marcel & Wouter Bangla Boys - WaarBenJij.nu

Boom planten!

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Cees, Karel, Marcel & Wouter

14 Mei 2009 | Nederland, Hillegom

Toen we aankwamen werden bomen aangewezen die geplant waren door Cees en anderen. Woensdagmorgen worden we door dr Zaki naar de ingang gedirigeerd om een boom te planten. Er was een kuil gegraven, de pot werd vakkundig kapot geslagen om de boom met kluit er in te plaatsen. Daarna mochten Wouter en ik helpen de aarde terug te brengen. Er lagen smalle stroken bamboe klaar om eerst verticaal in de grond gestoken te worden. Daarna kon het vlechten beginnen om de boom te beschermen. Bomen groeien heel erg snel in dit land. Dat mag ook wel want er wordt bijna overal gekookt op een houtvuur. Het was maar goed dat we het gelijk gedaan hebben want het heeft bijna de gehele dag geregend.

De natuur is hier duidelijk anders dan bij ons. Een ding heeft Bangla gemeen met ons land: 95% cultuur grond! Je moet dus op kleine veldjes en langs de paden zoeken naar insecten, bloemen etc. In het veldje aan de overkant van de Campus van de RDRS en langs de weg vond ik mooie bloemen. Op dat zelfde veldje zijn al heel wat soorten vlinders voorbij gekomen. Zien is een, vastleggen is twee. Op de Red Silk- Cotten Tree boom zijn ze hier erg trots. Hun nationale vogel staat op een bankbiljet. Hierbij enige plaatjes om van te genieten.